1. تنويه:
    تم إيقاف التسجيل في المنتدى مؤقتا، للتواصل أو طلب الانضمام للمنتدى، نرجو التواصل معنا.
    الأعضاء السابقون ما يزال بإمكانهم تسجيل الدخول.

سؤال مهم جدا ياريت تجوبوني

هذا النقاش في 'الفنون القتالية الخليطة MMA' بدأه rooney، ‏9 مايو 2009.

1. rooney

rooney عضو جديد

هوا السؤال ممكن يكون لبعض منكم يكون بالنسبة لة تافة لكن معلش استحملوني انا زي اخوكم الصغير
    ازاي الاعب بيشترك في الاتحادات بتاعة القتال المفتوح زيufc , wec , k1
    شكرا وياريت تجوبوني

2. كرم صلاح

كرم صلاح مشرف

يا أخى رونى

الاشتراك فى مثل هذه الاتحادات بالنسبة لنا نحن العرب شبه مستحيل لآن هتقابلك مشاكل كتير جدا ومنها :-

1_ الفيزا (التأشيرة للسفر) وهى شئ مستحيل لآنك هتدفع مبلغ كبير للتأمين ضد الهرب والهجرة الغير شرعية _ انت طبعا مش هتهرب - بس هتجيب التأمين منين -غير ان الفيزا عااااااااااااااااااااليةةةةةةةةةة جدا

2_ تكاليف تذاكر الطيران والاقامة لآنك هتسافر لدول متقدمة واليورو عندهم زى الجنيه عندك

3_ هتروح على مين هناك عشان تلعب عنده وازاى هتتصل بيهم وتنسق معاهم ؟ !!!!!!!!!

4_ هل هتقدر تكسب الناس دى وتعوض المبالغ اللى صرفتها؟!!!!!!!!!!

وبالتالى تنتظر لحد ما ربنا يفرجها ونعمل عندنا فى مصر قتال مفتوح أو نقيم علاقات مع منظمات قتال مفتوح فى بلد زى ايران (afc) و (asw) و( ufciran) لآن التواصل والتنسيق معاهم سهل اضافة لسهولة الحصول على الفيزا وانخفاض سعر تذكرة السفر البحرى والاقامة هناك ليست غالية

3. Haitham sadoon

Haitham sadoon مشرف

لا حبيبي كابتنن اسلام سؤالك ليس تافه بالعكس على الراس وانا في فتره كنت ابحث عن نفس ما تبحث ولكن الحمد لله توفقت فيه بعض الشيء اما بخصوص موضوع
    اخي العزيز يجب ان يكون لك عضوية لديهم او لك بروميتور اي منظم للبطولات ممكن ان يهيء لك مباراة وانا سوف اذهب الى ايران من اجل التنسيق لهذا الامر وانشاء الله ندخلها الى بلادنا العربيه ونخدم بها اهلنا ورياضينا واذا احتجت اي مساعده بهذا الامر انشاء الله اتمها اليك عند ذهابي واحاول ان ارتب سمينار هناك او في احدى بلادنا العربيه من اجل نشرها ودخولها لنا لتكون لنا الكلمه ايضا ولا نظل نتعكز على الدول التي تنظر الينا بنظره اننا بعيدين عنه واعلم ان اكثر المواقع حين الدخول اليها لا تهتم اليك واذا انت اردت ان تلعب في بطوله انا لدي دعوه موجه من ufc لمشاركة فريقي بها في البرتغال ممكن ان ادعمك بها ان كنت مستعدا للمشاركة وانا بالخدمة واسف على الاطاله

4. كرم صلاح

كرم صلاح مشرف

بارك الله فيك ياكابتن هيثم مثل الصقر بتقتنص الفرص وما بتضيعها
    وأنا كمان ان شاء الله هحاول الاتصال بالآستاذ /على دهغانى مؤسس منظمات القتال المفتوح فى ايران لآن ايميله وهاتفه موجود فى الموقع الرسمى

وفقك الله يا أستاذى

5. mohamedali

mohamedali مشرف عام

جزاكم الله خيرا احبائى فى الله كابتن كرم وكابتن هيثم على ردودكم الجميله

6. كرم صلاح

كرم صلاح مشرف

شكرا كابتن محمد على المرور والتفاعل

7. rooney

rooney عضو جديد

شكرا ليكم علي مروركم الجميل وان شاء الله نشوف قتال مفتوح في بلادنا العربية عن قريب بمجهودتكم الجميلة وشكرا ليك كابتن هيثم والله كلمة شكرا قليلة جدا علي مجهوداتك معانا

8. UFC

UFC عضو جديد

اولا سؤالك مش اهبل سؤالك مررررررررة ممتاز ورائع لانه اللي بيحب القتال المفتوح بيفكر بنفس تفكيرك والله كان السؤال هذا في دهني واسأل نفسي مليون مرررررررة كيف يشتركوا بهذه البطولات وانا نفسي اشترك بس لمن عرفت اناها صعبة تحطمت وانشاء الله يعوضلنا احسن منه تحياتي:clap:

9. rooney

rooney عضو جديد

انشاء الله تخش بلادنا العرابية وتقدر تشترك كابتن ufc

10. صقر الشاطئ

صقر الشاطئ عضو جديد

واللهردود تكفي وتزيد حتي اللي ما كان بعرف اي شيئ عن الموضوع شكرا للاخوة جميعا

11. dedomizo

dedomizo عضو جديد

شكرا يا كباتن والله موضوع حلو كابتن اسلام الف شكر على فتحه
    و شكرا كابتن كرم و كابتن هيثم على الرد

12. كرم صلاح

كرم صلاح مشرف

العفو يا أخ خالد
    ده واجبنا

13. youssefamir

youssefamir عضو جديد

سوف تقام بطولة mma فى مصر rcf real cage fighting
    و هي بطولة اوربيا للاشتراك فى البطولة سوف اضع التفاصيل لاحقا